Współcześnie zaobserwować można znaczący wzrost liczby różnego rodzaju tytułów prasowych na rynku. Poruszają one każdą niemalże tematykę i przeznaczone są dla każdego rodzaju czytelnika, niezależnie od jego wieku, płci, zainteresowań, itp. Ponieważ jednak tytułów prasowych jest na rynku tak wiele, muszą one „walczyć” o czytelnika, tzn. zabiegać, aby jak najwięcej ludzi kupowało właśnie dany tytuł, a nie konkurencję. Jak do tego dążyć? Można w tym celu np. dystrybuować różnego rodzaju gadżety, zwane firmowymi, tzn. atrakcyjne wizualnie przedmioty, których celem jest przykuwanie uwagi ludzi do danej marki. Jest to działanie w najwyższym stopniu skuteczne.
Warto zaznaczyć, że gadżety firmowe prasy noszą nadruki. Jest to istotne, ponieważ nadruki te są bardzo potrzebne – pozwalają nie tylko na odróżnienie danego gadżetu od innych przedmiotów tego samego rodzaju, ale czynią także przedmiot bardziej atrakcyjnym pod względem wizualnym. Jak wspomniano, wszystkie gadżety firmowe to przedmioty atrakcyjne wizualnie, a nadruk jest istotnym komponentem tej atrakcyjności. Poza tym też nadruki decydują o tym, że przedmiot dany reklamuje dany tytuł prasowy bezustannie. Jeśli tylko obdarowany danym gadżetem spojrzy na niego, będzie przypominał sobie o danej gazecie, od której go otrzymał.
Dochodząc w ten sposób do kwestii dystrybucji, należy zaznaczyć, że jest ona zawsze darmowa w przypadku gadżetów firmowych z nadrukami prasy. Tzn. obdarowany nigdy nie musi za nie płacić, choć oczywiście mogą wiązać się z wydatkami, które wcześniej poczynił. W ujęciu bardziej konkretnym, Gadżety firmowe z nadrukami prasy mogą być rozdawane przechodniom na ulicach miast albo w innych miejscach, gdzie tych przechodniów jest dużo. Ponadto też mogą być one wręczane tym, którzy kupili właśnie dany tytuł, np. w kiosku albo w sklepie. Tego rodzaju promocje i akcje są coraz popularniejsze. Są też koniecznością dla tych tytułów prasowych, bo tylko i wyłącznie tego rodzaju efektowna promocja jest dziś skuteczna.